Проекти рішень №37/ «Про затвердження Програми розвитку фізичної культури та спорту Торчинської територіальної громади на 2024 рік»

Кількість переглядів: 15
Скликання: 8 скликання
Сесія: 37
Тип документу: Проекти рішень
Дата: 20.12.2023
Номер документу: 37/
Назва документу: Про затвердження Програми розвитку фізичної культури та спорту Торчинської територіальної громади на 2024 рік
Прикріплені файли:

 

УКРАЇНА

ТОРЧИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЛУЦЬКОГО РАЙОНУ  ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Восьме  скликання

 ПРОЄКТ РІШЕННЯ

 

20 грудня 2023 року                      смт Торчин                                               № 37/                                                                                                    

 

Про затвердження Програми розвитку фізичної культури та спорту Торчинської територіальної громади на 2024 рік

 

Відповідно до пункту 22 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», пункту 4 статті 91 Бюджетного кодексу України. враховуючи рекомендації постійної комісії з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва селищна рада

                                                      В И Р І Ш И Л А:

         1. Затвердити Програму розвитку фізичної культури та спорту Торчинської територіальної громади на 2024 рік (Програма додається).

2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва.

 

Селищний голова                                                                      Юрій КРЕВСЬКИЙ

 

 

 

 

 

СХВАЛЕНО                                            ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення виконавчого комітету               рішення сесії Торчинської  селищної Торчинської селищної ради                       ради

30 листопада 2023 року № 343              20 грудня 2023 року № 37/

 

 

Програма

розвитку фізичної культури та спорту

Торчинської територіальної громади на 2024 рік

 

І. Стан та проблеми реалізації державної політики у сфері фізичної культури і спорту

          Реалізація державної політики в сфері фізичної культури і спорту протягом останніх років обумовила певні позитивні зміни у даній галузі. Визначено організаційно-управлінські, нормативно-правові та інші засади її розвитку у нових соціально-економічних умовах. Закріплено прогресивні тенденції з окремих напрямів фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності. Створюються приватні структури для активного відпочинку, спортивні клуби різних форм власності; активізується олімпійський, паралімпійський, дефлімпійський та неолімпійський спортивний рух.

           Проте досягнутий рівень розвитку фізичної культури і спорту не забезпечує оптимальної рухової активності кожної людини впродовж усього життя, поліпшення стану здоров'я, профілактики захворювань та фізичної реабілітації.

           Недостатня рухова активність громадян у повсякденній діяльності негативно вливає на демографічну ситуацію; високі показники смертності від хвороб системи кровообігу.

          Особливе занепокоєння викликає погіршення здоров'я дітей та підлітків. Як і раніше, значна кількість з поміж них має суттєві відхилення у фізичному розвитку та стані здоров'я. Різко прогресують у підростаючого покоління хронічні ревматичні хвороби серця, гіпертонія, неврози, артрити, сколіози, ожиріння тощо.

           Існуюча система спорту також має складні проблеми. Найістотніша з поміж них, це - низька ефективність діючого механізму масового залучення дітей до початкових занять спортом, відбору найбільш обдарованих та удосконалення їхньої майстерності на етапах багаторічної спортивної підготовки. Недостатніми є обсяги фінансування підготовки та участі збірних команд у найпрестижніших змаганнях. Не набуло соціально важливого значення вирішення проблем, пов'язаних з нагальною необхідністю створення розгалуженої мережі сучасних спортивних споруд як для потреб спорту вищих досягнень, так і для потреб масового спорту.

          Не налагоджено ефективних механізмів об'єднання зусиль та ресурсів державних, громадських та приватних організацій, зацікавлених у динамічному розвитку фізичної культури і спорту.

          Напруженою є  ситуація у кадровому забезпеченні сфери фізичної культури і спорту.  Значного оновлення потребує після дипломна освіта. Низьким є рівень престижності професій спортивного тренера та інструктора з фізичної культури.

          У сфері фізичної культури і спорту повільно впроваджуються у практику роботи, передові технології, досягнення спортивної науки та спортивної медицини. Недостатньо  ефективна система пропаганди фізичної культури і спорту серед широких верств населення через засоби масової інформації.

 

                       II. Мета та основні завдання Програми

 

           Метою Програми є визначення та забезпечення реалізації першочергових та перспективних заходів, спрямованих на формування в моделі розвитку сфери фізичної культури і спорту на демократичних та гуманістичних засадах.

          Для досягнення мети Програми необхідно вирішити такі основні завдання:

– забезпечити об'єднання зусиль у розвитку фізичної культури і спорту  заінтересованих громадських та приватних організацій, широких верств населення;

– сприяти залученню селища в державних програмах щодо розвитку фізичної культури та спорту;                                     

– сформувати у населення сталі традиції та мотивації щодо фізичного виховання і спорту для всіх, як важливих чинників забезпечення здорового способу життя;

– удосконалити форми залучення різних груп населення до регулярних та повноцінних занять фізичною культурою і спортом за місцем їх проживання, навчання, роботи та у місцях масового відпочинку;

формувати систему дитячого спорту;

– удосконалити систему дитячо-юнацького спорту;

– підвищити якість відбору обдарованих осіб до системи резервного спорту, створювати умови для розвитку індивідуальних здібностей спортсменів на етапах багаторічної підготовки;

– удосконалити систему формування та підготовки збірних команд з видів спорту;

– сприяти поширенню клубної системи у сфері фізичної культури і спорту;

-- удосконалити управління сферою фізичної культури і спорту шляхом створення умов для зростання ролі громадських та приватних організацій фізкультурно-спортивної спрямованості;

 

                              III. Напрями виконання Програми

 

Виконання Програми здійснюється за такими напрямами:

 

1. Фізкультурно-оздоровча та спортивно-масова робота:

фізичне виховання у закладах дошкільної, загальноосвітньої освіти;

спорт для всіх за місцем проживання та у місцях масового відпочинку населення;

виробнича  фізична культура та  масовий спорт за місцем роботи громадян;

фізкультурно-оздоровча    та   реабілітаційна    робота    серед інвалідів;

проведення спортивно – масових заходів в населених пунктах Торчинської селищної ради;

 

2. Розвиток олімпійського, паралімпійського, дефлімпійського та неолімпійського спорту:

дитячий спорт;

дитячо-юнацький спорт;

резервний спорт;

спорт вищих досягнень;

спорт ветеранів.

 

3. Система забезпечення розвитку фізичної культури і спорту:

кадрове забезпечення;

матеріально-технічне забезпечення;

фінансове-забезпечення;

медичне забезпечення;

інформаційно-пропагандистське забезпечення;

розвиток інфраструктури смт Торчин, яка забезпечить виконання програми.

 

IV. Фінансове забезпечення виконання Програми

 

Програма виконується за рахунок коштів селищного бюджету, а також позабюджетних джерел, включаючи власні ресурси організацій фізкультурно-спортивної  спрямованості, інвесторів, власні кошти громадян.

                                                             

                          V. Очікувані результати виконання Програми

 

Виконання Програми дасть змогу забезпечити:

 

– формування моделі розвитку сфери фізичної культури і спорту на демократичних та гуманістичних засадах шляхом об'єднання зусиль заінтересованих   державних, громадських, приватних організацій та широких верств населення;

 

– запровадження доступних, якісних та різноманітних форм оздоровчих, рекреаційних, реабілітаційних та спортивних послуг для різних груп населення;

 

–  збільшення вдвічі кількості населення, яке регулярно використовує засоби фізичної культури і спорту для проведення активного дозвілля та забезпечення здорового способу життя, що дозволить суттєво зменшити витрати на лікування захворювань, спричинених низькою руховою активністю, та подолання наслідників антигромадських проявів, передусім серед молоді;

 

– удосконалення системи підготовки спортсменів для гідної участі у Всеукраїнських та міжнародних змаганнях;

 

– збільшення ресурсного забезпечення розвитку фізичної культури і спорту, залучення позабюджетних коштів, формування широкої мережі сучасних спортивних споруд для масового спорту та спорту вищих досягнень;

 

– впровадження у практику результатів науково-дослідної роботи з фізичного виховання і спорту, спортивної медицини, педагогіки, соціології, біології та інших галузей науки.

 

VI. Основні заходи щодо напрямів виконання Програми

 

1. Створити організаційні,   кадрові,   матеріально-технічні   та  фінансові   умови   для щотижневої оздоровчої рухової активності дітей та молоді в обсязі не менше 5-6 годин, забезпечувати проведення  у закладах дошкільної, загальноосвітньої освіти регулярних фізкультурно-оздоровчих та спортивно-масових заходів.

2. Оновити  в закладах дошкільної, загальноосвітньої  освіти   спортивні   споруди,   інвентар  та   обладнання.

         3. Сприяти створенню та функціонуванню спортивних клубів у  загальноосвітніх закладах освіти.

4. Проводити узгоджені заходи щодо організації активного сімейного дозвілля.

5. Сприяти створенню, у тому числі із залученням приватних інвестицій, мережі сучасних спортивних організацій, центрів та клубів різних форм власності, які надаватимуть доступні та якісні фізкультурно-оздоровчі послуги за місцем проживання та в місцях масового відпочинку населення.

6. Створити умови для підвищення фізичної підготовленості призовної молоді для проходження строкової служби у Збройних Силах України.

         7. Створювати умови для впровадження у режим трудового дня ефективних   форм  виробничої гімнастики, активного відпочинку та післятрудового відновлення,    профілактичних занять фізкультурно - спортивного спрямування за місцем роботи громадян.

8. Передбачати кошти в селищному бюджеті на розвиток фізичної культури та спорту та проведення спортивно-масових заходів.

9. Сприяти формуванню і діяльності спортивних клубів різних форм власності для інвалідів.

10.Сприяти наданню на пільгових умовах спортивних споруд незалежно від  форм    власності для фізкультурно-оздоровчої та реабілітаційної роботи серед інвалідів та обладнанню цих споруд спеціальним інвентарем.

11.Сприяти співпраці дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів з дитячо-юнацькими спортивними школами для проведення тренувань та відбору найбільш обдарованих дітей для системи дитячо-юнацького спорту.

12. Проводти "майстер-класи" видатних спортсменів і тренерів для короткочасного навчання дітей основним елементам певних видів спорту в дитячо-юнацьких спортивних школах та спортивних клубах.

13. Сприяти у створенні та функціонуванні штатних спортивних команд для спортсменів, які закінчили дитячо-юнацькі спортивні школи і мають реальні можливості для досягнення високих спортивних результатів.

         14. Сприяти створенню фінансових, матеріально-технічних та кадрових умов для формування і діяльності системи спортивних клубів, команд,  (громадських, муніципальних, приватних), які входять до складу місцевих осередків федерацій з видів спорту або відповідних професійних ліг, асоціацій.

 

15. Переглянути і затвердити пріоритетні види спорту для населених пунктів Торчинської селищної ради.

16. Сприяти залученню, підготовці та використанню волонтерів у сфері фізичної культури і спорту.

17. Дотримуватись нормативів кадрового забезпечення сфери фізичної культури і спорту.

         18. Визначити перелік спортивних споруд, що є базовими для проведення офіційних змагань, затвердити комплексні заходи щодо реконструкції цих споруд у відповідності  до встановлених стандартів, забезпечити належне фінансування відповідних робіт.

          19. Здійснювати оплату заявочних внесків.

          20.Забезпечення нагородження переможців та призерів змагань (придбання медалей, кубків та дипломів).

         Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми на 2024 рік становить 100 000 грн.

 

 


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь