Рішення сесії №44/10 «Про затвердження плану формування мережі старших класів та впровадження профільної освіти в закладах освіти Торчинської селищної ради на 2023-2027 роки.»

Кількість переглядів: 38
Скликання: 8 скликання
Сесія: 44
Тип документу: Рішення сесії
Дата: 27.08.2024
Номер документу: 44/10
Назва документу: Про затвердження плану формування мережі старших класів та впровадження профільної освіти в закладах освіти Торчинської селищної ради на 2023-2027 роки.
Прикріплені файли:

ТОРЧИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЛУЦЬКОГО РАЙОНУ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Восьме скликання

РІШЕННЯ

 

27 серпня 2024 року                   селище Торчин                                             №44/10

 

 

Про затвердження плану формування мережі старших класів

та впровадження профільної освіти

в закладах освіти

Торчинської селищної ради

на 2023-2027 роки

 

 

Керуючись законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту» Планом заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», затвердженого розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 року № 903-р та з метою оптимізації мережі класів старшої школи, ефективного використання бюджетних ресурсів створення належних умов для отримання учнями 10-11/12 класів грунтовних знань, практичних навичок для подальшого успішного навчання на вищих рівнях  освіти та кар’єрного зростання, селищна рада :

ВИРІШИЛА

  1. Затвердити  План трансформації мережі  закладів загальної середньої освіти Торчинської селищної ради (далі -План), що додається. (додаток )
  2. Винести План на громадське обговорення відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти» та розмістити на офіційних сайтах Торчинської селищної ради та закладах загальної середньої освіти Торчинської селищної ради.
  3. Реалізацію Плану здійснювати з урахуванням змін до нормативно-правових актів України, соціально-економічної та демографічної ситуації, результатів громадського обговорення.
  4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з гуманітарних питань та гуманітарний відділ Торчинської селищної ради.

 

 

Селищний голова                                                                          Юрій КРЕВСЬКИЙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                          

 

 

 

                                                                                             ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення Торчинської

                                                                                        селищної ради

                                                                            №33/3

                                                                                                   від 24 серпня 2023 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН

формування мережі старших класів

та

впровадження профільної освіти

в

закладах освіти

Торчинської селищної ради

на

2024-2027 роки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Нормативно-правове забезпечення модернізації мережі закладів освіти
  • Закон України  «Про освіту»;
  • Закон України «Про повну загальну середню освіту»;
  • Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 року №988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»( зі змінами);
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2021 року №1062 «Про затвердження Положення про ліцей»;
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 29.06.2019 року № 532 «Про затвердження Положення про опорний заклад освіти»

 

  1. Актуальність і передумови розробки плану формування мережі старших класів та впровадження профільної освіти в  закладах освіти

На  сьогоднішній день в Україні відбувається активний процес системної трансформації освітньої сфери для забезпечення нової якісної освіти на всіх рівнях: від дошкільної – до вищої освіти та освіти дорослих.

Першим важливим кроком до трансформації галузі стало прийняття Верховною Радою України 5 вересня 2017 року Закону України «Про освіту», який окреслює основні принципи функціонування освітньої галузі.

З 2018 року розпочато реформу «Нова Українська школа». Мета реформи- кожен учень має рівний доступ до якісної шкільної освіти в безпечному, комфортному. Інклюзивному та сучасному освітньому середовищі; випускники школи мають грунтовні знання та володіють компетентностями, що потрібні для сучасного життя є самодостатніми, творчими та креативними особистостями.

18 березня 2020 року набрав чинності Закон України «Про повну загальну середню освіту», який визначає правові, організаційні та економічні засади функціонування  і розвитку системи повної загальної середньої освіти.

На сьогодні, однією з найважливіших проблем, яка потребує розв’язання, є суттєве погіршення якості загальної середньої освіти упродовж останніх років.

Зі вступом в дію зазначеного Закону з’явилося законодавче підгрунтя для реформування системи загальної середньої освіти, що має сприяти підвищенню якості освіти та освітньої діяльності, істотному зростанню інтелектуального та культурного потенціалу суспільства та особистості.

Цільові і ціннісні трансформації  сучасної освіти вимагають запровадження адекватної структури української школи.

У зв’язку з цим виникає необхідність приведення до вимог зазначеного Закону мережі закладів загальної середньої освіти. Передусім це стосується закладів, що забезпечують здобуття профільної середньої освіти.

Здобуття профільної середньої освіти в Торчинській територіальній громаді забезпечують заклади, що здійснюють освітню діяльність одночасно на всіх рівнях повної загальної середньої освіти.

Проблемами нинішньої профільної школи є:

  • однокомплектні(по одному класу на паралелі 10-11-х класів) школи, що забезпечують здобуття профільної загальної середньої освіти;
  • однакові профілі навчання в школах, що розташовані поруч;
  • рішення про профіль навчання заклади освіти ухвалюють, з огляду на забезпечення педагогічного навантаження вчителям, а не запитів учнів та їхніх батьків;
  • ігнорування потреб меншості в ухваленні рішення щодо профілю навчання;
  • нерозуміння батьками суті профільного навчання для подальшого життя дітей, а також те, що за бажанням можна й потрібно змінювати заклад, якщо він не відповідає бажаному профілю або якості послуг;
  • мала наповнюваність класів, яка призводить до зменшення кількості вчителів, що у свою чергу не сприяє виникненню творчої професійної конкуренції;
  • високий відсоток вчителів пенсійного віку, відсутність молодих, кваліфікованих кадрів та фахівців - предметників в сільських закладах;
  • збільшення витрат на одного учня в сільській місцевості та дефіцит сучасних освітянських ресурсів;
  • мало-комплектність 10-11 класів у сільській місцевості, що не дає можливості забезпечення вибору учнями профільного навчання.

Реалізація положення Закону України «Про повну загальну середню освіту» докорінно змінює ситуацію щодо організації профільної середньої освіти в селищі.

Зокрема, відповідно до ч. 1 ст. 35, п.1 Прикінцевих та перехідних Положень Закону з 01.09.2027 року:

  • початкова школа функціонує як окрема юридична особа або як структурний підрозділ гімназії. За рішенням засновника початкова школа, гімназія може включати дошкільний підрозділ, за умови його розміщення в окремій будівлі або відокремленому приміщенні з окремими входом /виходом і територією для вихованців дошкільного підрозділу;
  • гімназія та ліцей функціонують як окремі юридичні особи;
  • за рішенням засновника ліцей може також забезпечувати здобуття базової середньої освіти та, як виняток, здобуття початкової освіти.

 Тобто з 01.09.2027 року заклади, що здійснюють освітню діяльність одночасно на всіх рівнях повної загальної середньої освіти (у громаді нині 4), втрачають право надавати профільну середню освіту і мають бути реорганізовані в гімназії або початкові школи.

І лише ліцеї, що функціонуватимуть як окремі юридичні особи, будуть забезпечувати профілізацію освіти.

Таким чином, реалізація Плану сприятиме створенню нової структури школи, що дасть змогу учням засвоїти новий зміст і набути ключових компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості.

Метою плану оптимізації мережі закладів освіти є створення розгалуженої мережі різних типів закладів загальної середньої освіти  Торчинської селищної ради, що забезпечить, як територіальну доступність початкової та /або базової середньої освіти, так і створить умови для здобуття учнями якісної профільної освіти.

Мережа закладів загальної середньої освіти формуватиметься відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної  та демографічної  ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх  та інших потреб Торчинської територіальної громади.

У разі реорганізації закладу загальної середньої освіти гуманітарний відділ Торчинської селищної ради забезпечить учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні.

 

  1. Аналіз існуючої мережі закладів загальної середньої освіти

Мережа освітніх закладів загальної середньої освіти Торчинської територіальної громади та контингент учнів станом на 01.09.2023 року налічує:

6 закладів загальної середньої освіти ( 1- опорний заклад та 5 філій, 3 -ліцеї, 2 – гімназії). Щороку загальна чисельність учнів зменшується . що призводить до зменшення  наповнюваності класів у закладах освіти.

Контингент учнів:

  • станом на  05.09.2022 – 1635 учнів, 114 класів;
  • станом на  05.09.2023 – 1558 учнів, 109 класів.

Середня наповнюваність класів у ЗЗСО становить:

 

2022/2023

2023/2024

Початкова ланка

15,0 учнів

14,0

Середня ланка

14,5

14,4

Старша ланка

14,4

14,8

Загальна наповнюваність

14,3

14,2

Водночас наповнюваність класів у розрізі закладів загальної середньої освіти відрізняється від середньої по ТГ:

 

2022/2023

2023/2024

Воютинський ліцей

16,2 учнів

15,6 учнів

Садівський ліцей

11,9 учнів

11,4 учнів

Хорохоринський ліцей

8,8 учнів

8,1 учнів

ОЗЗСО Торчинський ліцей

24,3 учнів

24,1 учнів

Веселівська гімназія-філія

14,4 учнів

13,8 учнів

Буянівська гімназія-філія

12,7 учнів

12,5 учнів

Білостоцька гімназія-філія

7,4 учнів

8,3 учнів

Усичівська гімназія-філія

7,0 учнів

6,8 учнів

Смолигівська гімназія

11,3 учнів

10,1 учнів

Скірченська гімназія

6,6 учнів

6,7 учнів

 

 

 

Розрахункова наповнюваність класів у 2023 році становить 15,0 учнів.

Оскільки однокомплектні школи не здатні забезпечити розвиток у дитини навичок ефективної комунікації, уміння працювати в команді, ініціативності, підприємливості, і у той же час, витрати на утримання одного учня в них найвищі. Виникає необхідність у здійсненні організаційних заходів з модернізації мережі закладів освіти територіальної громади, шляхом реорганізації закладів.

 

  1. Планова мережа закладів загальної середньої освіти Торчинської селищної ради

Заклад освіти

Заклад загальної середньої освіти з 1 вересня 2027 року

1

Воютинський ліцей

Воютинська гімназія з початковою школою

2

Хорохоринський ліцей

Хорохоринська гімназія з початковою школою

3

Садівський ліцей

Садівська гімназія з початковою школою

4

ОЗЗСО Торчинський ліцей

Торчинський академічний ліцей (зі структурним підрозділом Торчинська гімназія  (зі структурним підрозділом Торчинська початкова школа;

з філіями

- Веселівська гімназія-філія (зі структурним підрозділом початкова школа,

-Буянівська гімназія (зі структурним підрозділом початкова школа)

- Білостоцька гімназія (зі структурним підрозділом початкова школа) -(ліквідація відповідно до п.10 постанови Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року №6 ( в новій редакції постанови Кабінету міністрів України від 5 березня 2024 року № 245)

-Усичівська гімназія (зі структурним підрозділом початкова школа) -(ліквідація відповідно до п.10 постанови Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року №6 ( в новій редакції постанови Кабінету міністрів України від 5 березня 2024 року № 245).

 

5

Смолигівська гімназія

Смолигівська гімназія (зі структурним підрозділом  початкова школа)

6

Скірченська гімназія

Скірченська гімназія (зі структурним підрозділом початкова школа)- (ліквідація відповідно до п.10 постанови Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року №6 ( в новій редакції постанови Кабінету міністрів України від 5 березня 2024 року № 245)

 

  1. Очікувані результати виконання плану

Основними результатами, яких планується досягти, є:

  • створення ефективної, доступної і спроможної мережі гімназій;
  • створення ліцею, який з 2027 року запровадить трирічні освітні програми в межах дванадцятирічної повної загальної середньої освіти;
  • поліпшення якості загальної середньої освіти в цілому.

 

 

Секретар ради                                                                 Лідія БАБІЮК


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь