Рішення сесії №44/4 «Про внесення змін до Програми розвитку фізичної культури та спорту Торчинської територіальної громади на 2024 рік.»
Скликання: | 8 скликання |
Сесія: | 44 |
Тип документу: | Рішення сесії |
Дата: | 27.08.2024 |
Номер документу: | 44/4 |
Назва документу: | Про внесення змін до Програми розвитку фізичної культури та спорту Торчинської територіальної громади на 2024 рік. |
Прикріплені файли: |
|
ТОРЧИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ЛУЦЬКОГО РАЙОНУ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Восьме скликання
РІШЕННЯ
27 серпня 2024 року селище Торчин № 44/4
Про внесення змін до Програми розвитку фізичної культури та спорту
Торчинської територіальної громади на 2024 рік
Відповідно до пункту 22 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», пункту 4 статті 91 Бюджетного кодексу України, враховуючи рекомендації постійної комісії з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва, селищна рада
ВИРІШИЛА:
- Змінити загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, які виділятимуться з коштів бюджету територіальної громади з «200 000» на «237 500».
- Пункт 19 даної Програми викласти в новій редакції.
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва.
- Програма в новій редакції додається.
Селищний голова Юрій КРЕВСЬКИЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення сесії Торчинської селищної ради 20.12.2023 №37/2, із змінами від 28.05.2024 року №41/10,від 27.08.2024 року №44/4
Програма
розвитку фізичної культури та спорту
Торчинської територіальної громади на 2024 рік
І. Стан та проблеми реалізації державної політики у сфері фізичної культури і спорту
Реалізація державної політики в сфері фізичної культури і спорту протягом останніх років обумовила певні позитивні зміни у даній галузі. Визначено організаційно-управлінські, нормативно-правові та інші засади її розвитку у нових соціально-економічних умовах. Закріплено прогресивні тенденції з окремих напрямів фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності. Створюються приватні структури для активного відпочинку, спортивні клуби різних форм власності; активізується олімпійський, паралімпійський, дефлімпійський та неолімпійський спортивний рух.
Проте досягнутий рівень розвитку фізичної культури і спорту не забезпечує оптимальної рухової активності кожної людини впродовж усього життя, поліпшення стану здоров'я, профілактики захворювань та фізичної реабілітації.
Недостатня рухова активність громадян у повсякденній діяльності негативно вливає на демографічну ситуацію; високі показники смертності від хвороб системи кровообігу.
Особливе занепокоєння викликає погіршення здоров'я дітей та підлітків. Як і раніше, значна кількість з поміж них має суттєві відхилення у фізичному розвитку та стані здоров'я. Різко прогресують у підростаючого покоління хронічні ревматичні хвороби серця, гіпертонія, неврози, артрити, сколіози, ожиріння тощо.
Існуюча система спорту також має складні проблеми. Найістотніша з поміж них, це - низька ефективність діючого механізму масового залучення дітей до початкових занять спортом, відбору найбільш обдарованих та удосконалення їхньої майстерності на етапах багаторічної спортивної підготовки. Недостатніми є обсяги фінансування підготовки та участі збірних команд у найпрестижніших змаганнях. Не набуло соціально важливого значення вирішення проблем, пов'язаних з нагальною необхідністю створення розгалуженої мережі сучасних спортивних споруд як для потреб спорту вищих досягнень, так і для потреб масового спорту.
Не налагоджено ефективних механізмів об'єднання зусиль та ресурсів державних, громадських та приватних організацій, зацікавлених у динамічному розвитку фізичної культури і спорту.
Напруженою є ситуація у кадровому забезпеченні сфери фізичної культури і спорту. Значного оновлення потребує після дипломна освіта. Низьким є рівень престижності професій спортивного тренера та інструктора з фізичної культури.
У сфері фізичної культури і спорту повільно впроваджуються у практику роботи, передові технології, досягнення спортивної науки та спортивної медицини. Недостатньо ефективна система пропаганди фізичної культури і спорту серед широких верств населення через засоби масової інформації.
II. Мета та основні завдання Програми
Метою Програми є визначення та забезпечення реалізації першочергових та перспективних заходів, спрямованих на формування в моделі розвитку сфери фізичної культури і спорту на демократичних та гуманістичних засадах.
Для досягнення мети Програми необхідно вирішити такі основні завдання:
– забезпечити об'єднання зусиль у розвитку фізичної культури і спорту заінтересованих громадських та приватних організацій, широких верств населення;
– сприяти залученню селища в державних програмах щодо розвитку фізичної культури та спорту;
– сформувати у населення сталі традиції та мотивації щодо фізичного виховання і спорту для всіх, як важливих чинників забезпечення здорового способу життя;
– удосконалити форми залучення різних груп населення до регулярних та повноцінних занять фізичною культурою і спортом за місцем їх проживання, навчання, роботи та у місцях масового відпочинку;
– формувати систему дитячого спорту;
– удосконалити систему дитячо-юнацького спорту;
– підвищити якість відбору обдарованих осіб до системи резервного спорту, створювати умови для розвитку індивідуальних здібностей спортсменів на етапах багаторічної підготовки;
– удосконалити систему формування та підготовки збірних команд з видів спорту;
– сприяти поширенню клубної системи у сфері фізичної культури і спорту;
-- удосконалити управління сферою фізичної культури і спорту шляхом створення умов для зростання ролі громадських та приватних організацій фізкультурно-спортивної спрямованості;
III. Напрями виконання Програми
Виконання Програми здійснюється за такими напрямами:
1. Фізкультурно-оздоровча та спортивно-масова робота:
фізичне виховання у закладах дошкільної, загальноосвітньої освіти;
спорт для всіх за місцем проживання та у місцях масового відпочинку населення;
виробнича фізична культура та масовий спорт за місцем роботи громадян;
фізкультурно-оздоровча та реабілітаційна робота серед інвалідів;
проведення спортивно – масових заходів в населених пунктах Торчинської селищної ради;
2. Розвиток олімпійського, паралімпійського, дефлімпійського та неолімпійського спорту:
дитячий спорт;
дитячо-юнацький спорт;
резервний спорт;
спорт вищих досягнень;
спорт ветеранів.
3. Система забезпечення розвитку фізичної культури і спорту:
кадрове забезпечення;
матеріально-технічне забезпечення;
фінансове-забезпечення;
медичне забезпечення;
інформаційно-пропагандистське забезпечення;
розвиток інфраструктури смт Торчин, яка забезпечить виконання програми.
IV. Фінансове забезпечення виконання Програми
Програма виконується за рахунок коштів селищного бюджету, а також позабюджетних джерел, включаючи власні ресурси організацій фізкультурно-спортивної спрямованості, інвесторів, власні кошти громадян.
V. Очікувані результати виконання Програми
Виконання Програми дасть змогу забезпечити:
– формування моделі розвитку сфери фізичної культури і спорту на демократичних та гуманістичних засадах шляхом об'єднання зусиль заінтересованих державних, громадських, приватних організацій та широких верств населення;
– запровадження доступних, якісних та різноманітних форм оздоровчих, рекреаційних, реабілітаційних та спортивних послуг для різних груп населення;
– збільшення вдвічі кількості населення, яке регулярно використовує засоби фізичної культури і спорту для проведення активного дозвілля та забезпечення здорового способу життя, що дозволить суттєво зменшити витрати на лікування захворювань, спричинених низькою руховою активністю, та подолання наслідників антигромадських проявів, передусім серед молоді;
– удосконалення системи підготовки спортсменів для гідної участі у Всеукраїнських та міжнародних змаганнях;
– збільшення ресурсного забезпечення розвитку фізичної культури і спорту, залучення позабюджетних коштів, формування широкої мережі сучасних спортивних споруд для масового спорту та спорту вищих досягнень;
– впровадження у практику результатів науково-дослідної роботи з фізичного виховання і спорту, спортивної медицини, педагогіки, соціології, біології та інших галузей науки.
VI. Основні заходи щодо напрямів виконання Програми
1. Створити організаційні, кадрові, матеріально-технічні та фінансові умови для щотижневої оздоровчої рухової активності дітей та молоді в обсязі не менше 5-6 годин, забезпечувати проведення у закладах дошкільної, загальноосвітньої освіти регулярних фізкультурно-оздоровчих та спортивно-масових заходів.
2. Оновити в закладах дошкільної, загальноосвітньої освіти спортивні споруди, інвентар та обладнання.
3. Сприяти створенню та функціонуванню спортивних клубів у загальноосвітніх закладах освіти.
4. Проводити узгоджені заходи щодо організації активного сімейного дозвілля.
5. Сприяти створенню, у тому числі із залученням приватних інвестицій, мережі сучасних спортивних організацій, центрів та клубів різних форм власності, які надаватимуть доступні та якісні фізкультурно-оздоровчі послуги за місцем проживання та в місцях масового відпочинку населення.
6. Створити умови для підвищення фізичної підготовленості призовної молоді для проходження строкової служби у Збройних Силах України.
7. Створювати умови для впровадження у режим трудового дня ефективних форм виробничої гімнастики, активного відпочинку та післятрудового відновлення, профілактичних занять фізкультурно - спортивного спрямування за місцем роботи громадян.
8. Передбачати кошти в селищному бюджеті на розвиток фізичної культури та спорту та проведення спортивно-масових заходів.
9. Сприяти формуванню і діяльності спортивних клубів різних форм власності для інвалідів.
10.Сприяти наданню на пільгових умовах спортивних споруд незалежно від форм власності для фізкультурно-оздоровчої та реабілітаційної роботи серед інвалідів та обладнанню цих споруд спеціальним інвентарем.
11.Сприяти співпраці дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів з дитячо-юнацькими спортивними школами для проведення тренувань та відбору найбільш обдарованих дітей для системи дитячо-юнацького спорту.
12. Проводти "майстер-класи" видатних спортсменів і тренерів для короткочасного навчання дітей основним елементам певних видів спорту в дитячо-юнацьких спортивних школах та спортивних клубах.
13. Сприяти у створенні та функціонуванні штатних спортивних команд для спортсменів, які закінчили дитячо-юнацькі спортивні школи і мають реальні можливості для досягнення високих спортивних результатів.
14. Сприяти створенню фінансових, матеріально-технічних та кадрових умов для формування і діяльності системи спортивних клубів, команд, (громадських, муніципальних, приватних), які входять до складу місцевих осередків федерацій з видів спорту або відповідних професійних ліг, асоціацій.
15. Переглянути і затвердити пріоритетні види спорту для населених пунктів Торчинської селищної ради.
16. Сприяти залученню, підготовці та використанню волонтерів у сфері фізичної культури і спорту.
17. Дотримуватись нормативів кадрового забезпечення сфери фізичної культури і спорту.
18. Визначити перелік спортивних споруд, що є базовими для проведення офіційних змагань, затвердити комплексні заходи щодо реконструкції цих споруд у відповідності до встановлених стандартів, забезпечити належне фінансування відповідних робіт.
19. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми на 2024 рік становить 237 500 грн. (200 000 грн – виконавець Програми Торчинська селищна рада на:
- оплату заявочних внесків;
- оплату за харчування учасників змагань
- придбання предметів і матеріалів (кубків, медалей, футбольних та волейбольних м’ячів);
-придбання паливно- мастильних матеріалів.
37 500 грн. – виконавець районний бюджет Луцької районної військової адміністрації на:
-виплата одноразової грошової винагороди учасниці Олімпійських ігор Марії Повх та її тренерам Андрію Шевчуку та Роману Повху .